Aquest dilluns 25 de juny ens ha visitat Bernice Chan, crítica teatral de Hong Kong que actualment duu a terme un projecte de recerca sobre centres de documentació i arxius d’arts escèniques, amb el suport del Consell de Desenvolupament de les Arts de Hong Kong. La seva tasca – de gairebé deu anys – a l’Associació Internacional de Crítics de Teatre de Hong Kong, de la qual ha estat directora general i editora en cap, l’ha vinculat a la publicació dels Anuaris de Drama i Òpera Xinesa des de 2007, tasca que ha comportat la creació d’un petit i primitiu centre de documentació/arxiu a partir dels materials recollit al voltant de l’anuari.

Tot i l’existència d’una filmoteca o arxiu cinematogràfic a Hong Kong, Bernice Chan ens explica que encara no hi ha un debat sobre les polítiques de creació o establiment d’un arxiu d’arts escèniques nacional, quelcom que considera molt important per a la documentació de la seva cultura, el desenvolupament de les seves arts i la promoció de les seves obres. Per facilitar el debat i la creació d’un arxiu, ha decidit estudiar primer el funcionament d’un arxiu d’aquest tipus. Per això, va proposar un estudi o projecte de treball a partir de la visita de vuit centres documentals, arxius, museus, etc. d’arts escèniques de primer nivell a Europa al Consell de Desenvolupament de les Arts de Hong Kong, amb el suport del qual ja ha visitat Praga, Amsterdam, Bratislava i Munich.

Bernice Chan, rebuda per Anna Valls, directora del MAE i Laura Ars, tècnica de museu, ha realitzat una completa visita del MAE amb una visita guiada a la sala d’exposició, a l’exposició temporal, les nostres col·leccions, la biblioteca i les oficines; i hem pogut dialogar sobre la significació del MAE en el desenvolupament de les arts escèniques a Catalunya, quina és la tasca principal del MAE, mètodes i formes de treball, etc.