Anto Rodríguez (Mieres, Astúries, 1986) es defineix com a maricón, investigador i artista-investigador. Actualment, treballa com a artista-investigador independent i forma part de l’Oficina de creación e investigación Dorothy Michaels de Madrid.
De 2022 a 2024 treballà com a investigador postdoctoral (Margarita Salas UCLM-UCM) al grup Investigación, arte, universidad: documentos para un debate a la Facultad de Bellas Artes de la UCM.
Entre les seves darreres produccions en destaca el llibre ¡Eres tan travesti! Breve historia del transformismo en España (Egales, 2024); el pòdcast-documental Color Julay, en el qual parla de la història dels cançoners i del transformisme a Espanya; i la sèrie audiovisual Carrizo (produïda per La Casa Encendida, 2019).
Es va formar en pràctica i teoria de les arts escèniques contemporànies a l’ESAD d’Astúries, UNED, URJC, UAH i UCLM. Entre els seus treballs destaquen: la pel·lícula fantasma Frankenstein (millor llargmetratge asturià de la 51a edició del Festival Internacional de Cine de Gijón), el concert-karaoke Vivir en videoclip (Producció del festival Los Veranos de la Villa), la peça escènica La Traviata (estrenada al Teatro Pradillo i al Teatro Español de Madrid) o la conferència escènica Lo otro: el concierto.
L’octubre de 2019 es doctora Cum Laude amb una investigació sobre l’escriptura escenogràfica autobiogràfica expandida a diversos formats i la generació de dispositius d’escriptura artística i teòrica en els quals resignificar o qüestionar les relacions a través d’eines de la cultura pop.
Entre els seus últims treballs escènics hi ha les peces Arriba, Al Altu la lleva, La nada más absoluta, Notas para una conferencia troll, Mamá Patria, La salita, Los libros, .jpg, Vinilismos o Mapa Sentimental Sonor.
També té experiència com a professor universitari, col·labora en creacions d’altres artistes, i gaudeix de fer conferències performatives.
Per a més informació: www.antorodriguez.com