El Museu de les Arts Escèniques presentarà aquesta setmana dues ponències a importants trobades del sector de la documentació i la preservació del patrimoni.
D’una banda, les Jornadas Españolas de Información y Documentación (JEID) ofereixen una visió actual i de futur del sector de la Informació i Documentació, alhora que faciliten la reflexió, l’aprenentatge i l’acció en l’àmbit de les biblioteques, els arxius, els museus i altres unitats d’informació.
En la dinovena edició, les JEID25 se celebren els dies 5 i 6 de juny a Vitoria-Gasteiz amb el lema “GLAM 6.0: Libres, accesibles, Empoderadas”. La jornada es planteja com un espai de reflexió i acció per enfortir la missió de les institucions GLAM (Galeries, Biblioteques, Arxius i Museus) en el context contemporani.
La directora del Museu de les Arts Escèniques, Anna Valls, participa el dijous 5 de juny amb la presentació “Escena Digital de Catalunya o cómo hacer accesible el patrimonio escénico de forma coherente y sencilla”, dins el cicle d’Experiències i Tallers de les jornades. El MAE va presentar el 2024 aquesta plataforma digital en la qual reuneix quatre dels seus catàlegs i, alhora, convida arxius externs a fer accessible la seva documentació, procurant un portal únic de memòria escènica a Catalunya.
D’altra banda, la Société Internationale des Bibliothèques et des Musées des Arts du Spectacle (SIBMAS) organitza enguany, i per primera vegada, un simposi amb el Theatermuseum Düsseldorf i el Deutsches Tanzaarchiv Köln. La trobada tindrà lloc a les ciutats alemanyes de Colònia i Düsseldorf els dies 6 i 7 de juny.
Amb el títol “Building Bridges: Collecting, Researching and Mediating the Performing Arts”, el simposi reunirà representants de les arts escèniques, investigadors de teatre i dansa, arxivers, bibliotecaris i comissaris per debatre allò que ens connecta: la passió compartida i la curiositat curatorial o científica per les arts escèniques en totes les seves facetes, presents i històriques.
La conservadora Laura Ars hi serà present amb la ponència “Encounters: The Past, Present, and Future of Marionettes in Catalonia”, en la qual explicarà l’experiència de reconstruir una peça escènica a través del reenactment de La mongetera màgica de Harry Vernon Tozer.