Ballem perquè creiem en el seu paper transformador a la societat. Ballem perquè ho necessitem, perquè a vegades tantes emocions no hi caben dins, i ballant el cos troba la manera de sostenir-les i convertir-les en art.
Berta Martí, ballarina, i Andrés Corchero, ballarí i coreògraf.
Aquestes paraules del manifest del Dia de la Dansa de l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya (APdC), que enguany signen la ballarina Berta Martí i el ballarí i coreògraf i exprofessor de l’Institut del Teatre, Andrés Corchero, ens serveixen per desitjar-vos un feliç Dia Internacional de la Dansa 2025.
Des del Museu de les Arts Escèniques, hem dedicat el capítol d’abril del pòdcast Tothom a escena! a la dansa contemporània i el repte que suposa deixar-se portar pel moviment i no intentar entendre-ho tot. Podeu escoltar la ballarina, actriu i coreògraf, Mabel Olea, i el programador artístic del Mercat de les Flors, Marc Olivé, per descobrir com la dansa contemporània és una eina poderosa per interpretar les múltiples realitats del món actual, sense imposicions, amb total llibertat creativa i oberta a totes les mirades.
Podeu escoltar-lo a iVoox, Spotify i Apple Music.